Reparam compresoare auto sau furnizam compresoare de aer conditionat reparate la fabrica, incarcam freon (R134-a si freon nou ecologic R-1234yf) pentru instalatiile de aer conditionat ale tuturor automobilelor, la preturi mici. Diagnosticam cu kit ultraviolete pierderile de freon. Folosim echipament performant, automat, de golire freon (recuperare), vidare instalatie A/C, reincarcare freon si ulei. Freon auto de importator, pret minim (marca TEXA Italia un echipament de reumplere cu freon, marca Bosch Germania, trei echipamente functionale cu filtrele schimbate si reviziile efectuate). Acestea golesc freonul, cantaresc cantitatea extrasa, videaza, aditiveaza cu ulei, reincarca cu freon exact atat cat trebuie, din catalog.

Pretul freonului R134-a este de 30 RON / suta de grame (de exemplu, max. capacitate freon la Opel Astra H = 450 grame, Audi A4 (2007) = 500 grame, VW Passat = 750 grame. Se foloseste si ulei special la reumplere freon (intre 50-150 grame), in functie de marca automobilului.

Pretul freonului nou, de tip ecologic, R-1234-yf pentru automobilele fabricate dupa 2014 este de 90 lei suta de grame

Pretul manoperei pentru incarcare freon, auto romanesti si straine = 50 RON fara TVA

De exemplu, pentru un Opel Astra H, reumplerea cu freon, pretul este: 50 RON manopera + 135 RON freonul +10 RON uleiul = 195 RON

Igienizam instalatiile de ventilatie si A/C cu generator de OZON  (pentru mirosul urat din habitat, cauzat de bacteriile, fungii, muschiul depus pe evaporator si filtrul de polen) = 50 RON fara TVA

Compresorul de clima sau aer conditionat functioneaza corect daca este uns, are freon, daca nu are rulmentii din interior sau exterior, de la fulie, blocati, si daca nu are pistoanele sparte.

Totusi, chiar daca cele de mai sus sunt respectate, compresorul nu functioneaza daca senzorii sistemului constata anomalii.

De exemplu, senzorul de presiune si temperatura freon, opreste curentul la releul compresorului daca presiunea nu este intre 2 si 30 atmosfere, presiunea mica insemnand lipsa freonului, presiunea mare insemnand blocarea freonului la supapa de expansiune sau senzor presiune freon defect.

Blocarea unui rulment de la fulia compresorului sau ruperea (alunecarea) curelei de accesorii, este monitorizata de un senzor de turatie care anunta modulul de comanda al climei sa intre in avarie  cand „simte” alunecari ale fuliei, lipsa cresterii presiunii sau temperaturii freonului, sau in unele cazuri lipsa lucrului mecanic rezistiv al fuliei compresorului (la Renault).

Senzorul de temperatura interioara din habitatul masinii, defect, care indica -50 grade celsius (lipsa cablu de masa), opreste compresorul pentru ca unitatea de control „crede” ca e frig in interior si nu e nevoie de clima rece, mai ales si pentru protejarea evaporatorului sa nu „inghete” si sa nu se fisureze (radiatorul de racire din interior). Senzorul de temperatura din exterior, care indica temperaturi anormale, atunci cand este defect, intarzie sau interzice intrarea in functie a compresorului de aer conditionat sau clima, pana la un raport de temperaturi favorabil intre interior si exteriorul masinii (mai cald in interior decat in exterior).

Ventilatorul de interior, sau cel de racire radiator freon exterior, daca sunt defecte, opresc functionarea compresorului. Aceste defecte se pot depista numai cu testerul auto, fiind defectiuni de natura electrica. Pe scurt, recomandam ca la orice zgomot al ambreiajului compresorului, la o functionarea anormala, intermitenta, lipsa de performanta, vizitati un atelier auto pentru o reumplere si o verificare cu testerul, pentru a preveni pierderea compresorului, care are un pret ridicat (intre 1200 – 4000 RON)

 

In general, pretul de reumplere freon variaza intre 100 RON si 150 RON, functie de cantitatea de freon, si ulei, adaugata in instalatie. In detaliu, pretul per 100 grame de freon este 14 RON, pret ulei (special compresor Ester-100 si PAG-46) 100 grame este 10 RON, pret manopera (40 minute) = 35 RON.

Timpul de manopera este necesar pentru golire, vidare, constatare vid, reumplere cu freon si ulei. Documentatia folosita pentru tipul si cantitatea freonului, sau uleiului este updatata la zi. Cea mai redusa cantitate de freon este de 450 grame (VW Polo) si cea mai mare BMW seria5 (1000 grame minim).

De exemplu, un calcul minim, 63 RON freon, 10 RON ulei, 35 RON manopera; total 108 RON, cea mai ieftina reincarcare din orasul Constanta, cu diagnoza si constatare etanseitate inclusa in pret. Atentie la cei care ofera un pret de 90 RON, sigur incarca din butelii direct, cel mult monitorizate de manometru, dar fara cantar, fara pompa de vid, deci fara eliminarea completa a aerului sau umiditatii din interior, de fapt ei nu elimina aerul deloc, doar pun freon peste aerul din instalatie (aveti 5 litri de aer minimum in radiatoare si rezervorul dezumidificator, plus tubulatura) asa ca nu aveti nici o garantie privind timpul de viata al compresorului, incarcand freon in asemenea conditii precare. Aerul comprimat se transforma in umezeala (condens), filtrul dezumidificator are o limita de capacitate a condensului, asa ca plimbandu-se liber sub forma de emulsie prin sistem, apa si aerul, gripeaza compresorul, stiind ca apa nu e ca uleiul, gripeaza, nu unge.

Atentie si la cantitatea de freon introdusa in sistem. Daca este prea  mult, compresorul merge in suprasarcina si se distruge. Intrebati-va cunoscutii care au reparat la noi clima daca au fost cazuri nerezolvate, eu am satisfactia ca rata de succes este de 100% in acest domeniu, in cursul ultimilor 3 ani.

De retinut ca daca aveti freon ramas in instalatie, il cantarim, il filtram si reincarcam, dvs. platiti doar cantitatea adaugata suplimentar, deci pretul final de multe ori este mai mic de 108 RON.